Blog

Czy jest możliwe rozwijanie Myślenia Krytycznego na lekcjach języka angielskiego?

Od trzech lat staram się rozwijać Myślenie Krytyczne u moich uczniów, wykorzystując narzędzia MK. Teraz postanowiłam zastosować nowe narzędzie, którymi są rutyny Myślenia Krytycznego. Moje post będą właśnie na temat praktycznego zastosowaniu wspomnianych narzędzi na lekcjach j. angielskiego. Zacznijmy od wyjaśnienie tego, co to są wspomniane rutyny MK i skąd się wzięły. Otóż do Polski.

Czy rutyny mogą zmienić polską szkołę?

Wybierasz się na szkolenie. Zapowiada się, że będzie mnóstwo inspiracji do prowadzonych  przez ciebie zajęć. Prowadzący na promujących filmikach przyciągnął twoją uwagę i przedstawiał sensowny tok myślenia. Widząc jednak program spotkania ze zdumieniem pytasz: płacę, żeby „uczyć się” o rutynach? Przecież rutyna to schemat, bezmyślne działanie, powtarzający się szablon. Czy myślenie krytyczne i rutyna mogą.

Na dobry początek: człowiek

Dyrektor, lider, nauczyciel niezależnie od ról jakie przyjmujemy jesteśmy przede wszystkim ludźmi, ludźmi, którzy związani sprawami bliskimi sercu, mam na myśli rodzinę, wypełniają jak najlepiej inne obowiązki, w moim przypadku opiekuńcze wobec damy, mamy, staruszki. W kontekście pracy lidera i opiekuna, osoby, która zatrzymuje się, żeby wysłuchać, doradzić jeśli jest taka właśnie potrzeba, a najczęściej,.

Nie samym chlebem żyje człowiek, czyli po co komu filozofia i jak jej uczyć naturalnie

„Takie będą Rzeczypospolite, jakie ich młodzieży chowanie” /Jan Zamojski/ Jak powinna wyglądać edukacja XXI wieku? Jak łatwo uczyć rzeczy trudnych? Jak wykorzystać rutyny Myślenia Krytycznego na lekcjach filozofii? Jak budować relacje filozofując z dziećmi i młodzieżą. Dlaczego filozofowanie ułatwia budowanie relacji? Co wspólnego mają ze sobą myślenie krytyczne i filozofia? Po prostu myślenie. Filozofia to.