9. Dzielenie się myśleniem
O prawdziwym bogactwie świadczy to, ile ktoś może dać innym. (T. Harv Eker)
Klasy w kulturze myślenia charakteryzują się bezustannym dzieleniem się bogactwem i różnorodnością myślenia! Panująca w klasie kultura błędu sprawia, że uczniowie czują się bezpieczni i ważni. Dzięki temu dużo częściej i zwiększa łatwością i otwartością dzielą się swoim myśleniem o wiedzy, o temacie lekcji. Nauczyciele ze SUM nie odpytują z wiedzy, są przede wszystkim ciekawi myślenia swoich uczniów, aktywnie ich słuchają i zadają pytania pogłębiające ich myślenie.
Nic tak nie ubogaca jak dzielenie się różnymi punktami widzenia, szukanie zrozumienia tematu, problemu z różnych perspektyw.
Nic tak nie pogłębia relacji jak możliwość podzielenia się myśleniem z gwarancją bycia wysłuchanym.
Lubicie słuchać myślenia swoich uczniów?
#culturesofthinking #pzharvard #SUM #uczymymyślenia #visiblethinking #visiblelearning #widocznemyślenie #widoczneuczeniesię #krytycznemyślenie#włączamymyślenie