O nas
Od 2006 r. jako jedyni w Polsce, upowszechniamy myślenie krytyczne
Jesteśmy organizacją, która w Polsce ma największe doświadczenie, wiedzę i konkretne narzędzia i metody, aby rozwijać myślenie krytyczne w każdej klasie, w każdej szkole, na każdym etapie edukacyjnym
Do kogo skierowana jest nasza oferta?
Naszą ofertę kierujemy przede wszystkim do dyrektorów i nauczycieli placówek oświatowych, którzy:
- Uważają, że model edukacji pruskiej już się skończył i przynosi więcej szkody niż pożytku w dzisiejszych czasach. Szukają nowego modelu, który pozwoli im praktycznie całkowicie zmienić szkołę, w kierunku nowoczesnej, odpowiadającej na potrzeby XXI w
- Nie chcą być już strażnikami opresyjnego systemu szkolnego, gdzie oceny, podręczniki, „papiery” są ważniejsze od człowieka. Chcą za to budować relacje międzyludzkie, które są fundamentem efektywnej i bezpiecznej edukacji i potrzebują nowoczesnych metod, narzędzi, które skutecznie wprowadzą taką kulturę do ich klasy i szkoły.
- Nie wierzą już, że można kogokolwiek nauczyć czegokolwiek. Wiedzą zaś, że mądry i nowoczesny nauczyciel to moderator, który tworzy warunki do uczenia się dla uczniów i poszukują metod jak właśnie stworzyć taki model edukacji w swojej klasie.
- Czują wypalenie zawodowe spowodowane tradycyjnym, nudnym, nieefektywnym sposobem pracy, a szukają metod, dzięki którym odzyskają poczucie misji, sensu tego zawodu
- Są gotowi, aby zrezygnować ze statusu nauczyciela, aby rozwijać się w kierunku moderatora, towarzysza, przewodnika, trenera, partnera czy wręcz ucznia
- Są zmęczeni samotną walką z wiatrakami, a szukają społeczności podobnie myślących i czujących ludzi, którzy dają sobie wsparcie, pomoc, dzielą się swoją wiedzą i doświadczeniem
Nasza oferta skierowana jest praktycznie do wszystkich uczestników rynku edukacyjnego:
- przedszkoli
- edukacji wczesnoszkolnej
- szkół podstawowych
- szkół ponadpodstawowych
- specjalistów, takich jak: pedagodzy, psycholodzy, tutorzy, doradcy zawodowi
Mamy własny Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli – INSTYTUT KRYTYCZNEGO MYŚLENIA – https://instytutkrytycznegomyslenia.pl/
Mamy również własną platformę elearningową, na której znajdują Państwo najbogatsze na rynku zasoby z myślenia krytycznego:
- tutoriale
- webinary
- kursy online
- klipy video, opracowania w pdf
W sumie kilkaset godzin materiału cyfrowego, a każdego tygodnia wzbogacamy ją o kolejne materiały.
Zarejestruj się do platformy
Naszym celem jest wprowadzenie myślenia krytycznego do polskiej szkoły, do polskiego domu. Nasze metody, narzędzia, rozwiązania charakteryzują się bardzo wysoką praktycznością, do zastosowania już następnego dnia po szkoleniu.
Jako jedyni na rynku mamy dostęp do najlepszego know-how na świecie i cały czas staramy się, aby nasza biblioteka narzędzi stale się powiększała.
Krytyczne myślenie
Czyli myślenie o myśleniu, odkrywanie informacji, interpretacja i analiza, uzasadnienie, konstruktywna argumentacja i rozwiązywanie problemów.
Kooperacja
Wspólna praca ukierunkowana na osiągnięcie celu. Liderowanie, elastyczność, otwartość, odpowiedzialność i efektywność. Współpraca talentów, doświadczeń i mądrości.
Komunikacja
Dzielenie się myślami, pytaniami, ideami, rozwiązaniami. Efektywne słuchanie, słowne wypowiedzi (prezentacje) przy użyciu technologii, zaangażowanie w dyskusje.
Kreatywność
Próbowanie nowych podejść w celu znalezienia rozwiązania – innowacyjnego, oryginalnego. Tworzenie pomysłów, otwartość i odwaga w odkrywaniu.
Liczby nie kłamią
Od 15 lat jestem w pełni poświęcony wdrażaniu, upowszechnianiu myślenie krytycznego, zapraszam Was do dołączenia do naszej społeczności, wspólnie zmieniajmy nauczanie w szkołach na lepsze.
Nasza historia
Co mówią o nas, O MK nasi klienci
Myślenie krytyczne – kiedyś myślałam, że aby zmiana w szkole miała sens trzeba do niej przekonać dyrektora lub kilku kolegów/koleżanek, teraz myślę, że wystarczy zacząć działać i zmieniać na swoich lekcjach nie tracąc czasu i energii na przekonywanie nieprzekonanych.
Kasia, Kościerzyna
Myślenie krytyczne łączyłam z filozofią, teraz odkryłam przestrzeń i techniki pracy z młodzieżą. Warto oddać więcej przestrzeni na samodzielność ucznia, nie ufać wykładowej wersji zajęć, choć pokusa modelu akademickiego w nauczaniu języka polskiego w szkole średniej ma długą tradycję.
Basia, Warszawa
Myślenie krytyczne – kiedyś myślałam, że to jedna z metod/narzędzi pracy w szkole, teraz myślę, że to szersze pojęcie, dotyczące zmiany sposobu myślenia w całym życiu.
JOANNA, ZAKOPANE
Kiedyś myślałam, że to kolejny modny temat. Teraz myślę, że to przyszłość edukacji.
NATALIA, GDYNIA
Kiedyś trudne do zrealizowania, dziś myślę – świetne i przede wszystkim proste narzędzia, które aktywizują uczniów, uczą myślenia i działania. W prostocie siła!
JANEK, WARSZAWA
TOC dla Edukacji Polska
Jesteśmy również jedynym polskim przedstawicielem Fundacji TOCFE Inc. z USA, odpowiedzialnej za rozpowszechnianie narzędzi TOC (Gałąź logiczna, Chmurka, Drzewko Ambitnego Celu), których autorem jest Eliahu Golratt z Izraela.
Dyrektorem TOCFE Polska i wyłącznym przedstawicielem Fundacji TOCFE Inc. w Polsce jest Maciej Winiarek.
Tylko materiały edukacyjne dystrybuowane i rekomendowane przez TOC dla Edukacji Polska dają gwarancję jakości i skuteczności narzędzi TOC. Za inne materiały, które nie posiadają rekomendacji naszej organizacji nie bierzemy odpowiedzialności. Nie odpowiadamy za jakość konferencji, szkoleń, warsztatów, prezentacji, książek i materiałów szkoleniowych, które nie są powiązane z nami.
Maciej Winiarek
Prezes Zarządu „TOC dla Edukacji Polska” Sp. z o.o.
Dyrektor „TOC for Education Poland”
maciej.winiarek@mysleniekrytyczne.edu.pl
tel. +48 664-700-250
ILONA RACHECKA
Kierownik biura
ilona.rachecka@mysleniekrytyczne.edu.pl
Tel. +48 608 384 102