Blog

Dlaczego warto być Katnieszką?

Prezent urodzinowy od Niny z 4c 😊 Moja czwartoklasistka na urodziny zrobiła mi rysunek. Tak sobie pomyślałam, że chyba warto wziąć sobie jeszcze bardziej do serca zmiksowanie obowiązkowej Agi z  „wyluzowaną” naturą kota, zadbać o swój dobrostan. Nie tylko podczas pandemii, ale może i na co dzień. 16 lat stażu pracy, w wolne dni spotkania.

Dlaczego rozmawiam z dziećmi na trudne tematy?

Oskar i pani Róża Erica – Emmanuela Schmitta jest książką ważną, aczkolwiek podejmującą trudny temat śmierci dziecka. W tym roku z tą lekturą zmierzyły się  moje szóstaki. Ustalając listę lektur, byłam przekonana, że to dobry wybór w obu klasach i kolejny raz wyszłam z lekcji o Oskarze zbudowana świadomością i ciekawością moich uczennic i uczniów..

Wdrożenie krytycznego myślenia w szkole – wywiad z dyrekcją szkoły

Zachęcamy do wysłuchania wywiadu Izy Serafin z Martą Jackiewicz – trenerką krytycznego myślenia, nauczycielką języka angielskiego w Szkole Podstawowej nr 43 w Białymstoku oraz z Andrzejem Danielukiem – dyrektorem Szkoły Podstawowej nr 43 w Białymstoku. https://www.radio.bialystok.pl/akademia-zycia/index/id/200882?fbclid=IwAR1YROuPNi6xgtT4t3sp7BE6oBnbe4ATtxu1yRlb3uxXZuUP2b8B5-75FWo

Z pomysłem w przestworza

Ostatnie spotkania z szóstakami oscylowały wokół możliwości, pomysłów, podejmowania działań. Aby bliżej przyjrzeć się tym zagadnieniom sięgnęliśmy na dwóch różnych spotkaniach po wiersz Wisławy Szymborskiej „Pomysł” (z tomu „Tutaj”) oraz animowany film krótkometrażowy „Soar” (https://youtu.be/UUlaseGrkLc).   Postawy mk, które kształtowaliśmy: przetwarzasz informacje, odróżniasz fakty od opinii, rozpoznajesz swoje i innych emocje, potrzeby, potrafisz analizować, tworzyć.