Blog

Wzajemne uczenie się i odkrywanie reguł matematycznych.

Myśleniu krytycznemu towarzyszy dążenie do wzięcia przez uczniów odpowiedzialności za swoje uczenie się i odejście od układu, w którym nauczyciel znajduje się w centrum i przekazuje wiedzę na rzecz układu, w którym uczniowie uczą się wzajemnie od siebie, a nauczyciel pełni rolę moderatora tworzącego przestrzeń uczniom do uczenia się.  Proces edukacyjny, w którym stawia się.

Dyrektorze wzmocnij swoją kadrę – Stop and Think

Ludzie tworzą zespół, a życie szkolne pisze tak różnorodne scenariusze, że nie raz i nie dwa brakuje im, nam, zespołowi po prostu sił. Myśląc o naszych emocjach, doświadczeniach, potrzebach, chwilach słabości zatrzymuję siebie, zatrzymuję moich nauczycieli.  To, że każdy jest inny, każda inna wiem i w związku z tym nie narzucam wszystkim jednej nazwijmy to.

Writing, writing, writing…

Benjamin Franklin powiedział: „Powiedz mi, to zapomnę. Naucz mnie, to może zapamiętam. Zaangażuj mnie, to się nauczę.” W mojej codziennej pracy staram się angażować uczniów w różne działania, szukam metod, form pracy i narzędzi, z których pomocą lekcje będą atrakcyjne dla moich uczniów, a jednocześnie dzięki którym będą mogli rozwijać poszczególne umiejętności i kompetencje. Tymi narzędziami.

Czy to dobrze, że się różnimy?

Bycie siódmoklasistką czy siódmoklasistą może nie być łatwe. Pragnie się akceptacji jakiejś grupy, ale też wzmacniają się poszukiwania odpowiedzi na pytanie, kim i jaki/jaka jestem. To również wzmożony czas nauki. Dlatego na lekcji z siódmoklasistami i siódmoklasistkami pochyliliśmy się nad zagadnieniem różnorodności.   Postawy MK: -> potrafisz analizować, tworzyć hipotezy, oceniać -> rozpoznajesz swoje i.