4. Kultura myślenia w klasie
Kultura myślenia w klasie to bardzo świadome i usystematyzowane podejście do procesu edukacyjnego oparte na kilku istotnych filarach:
- Rutyny myślowe
- Język myślenia
- Interakcje
- Zarządzanie przestrzenią
- Praca z czasem, w czasie, na czas
- Modelowanie procesu edukacyjnego
- Dbałość o wzajemne oczekiwania
- Działanie w bezpiecznej i rozwojowej strefie własnych możliwości i wyzwań
Kultura myślenia w klasie to stwarzanie warunków do myślenia (a co za tym idzie – uczenia się) każdego dnia, każdemu uczniowi – bez względu na jego lub nasze oczekiwania i możliwości.
Kultura myślenia w klasie to bezpieczeństwo psychologiczne, to przestrzeń do dzielenia się swoim myśleniem, to pogłębianie relacji nauczyciel-uczeń i uczeń-uczeń, to aktywne słuchanie, to szukanie zrozumienia, to ciekawość drugiego człowieka, to idealne środowisko edukacyjne.
W naszym 4-letnim projekcie Szkół Uczących Myślenia koncentrujemy się na rozwijaniu kultury myślenia w klasach SUM.
Chcesz dowiedzieć się więcej?
Odwiedź naszą stronę dotyczącą projektu Szkół Uczących Myślenia – https://mysleniekrytyczne.edu.pl/nasze-szkolenia/
Zapraszamy do kontaktu – katarzyna.kret@instytutkrytycznegomyslenia.pl
#culturesofthinking #pzharvard #SUM #uczymymyślenia #visiblethinking #visiblelearning #widocznemyślenie #widoczneuczeniesię #krytycznemyślenie