Planowanie z krytycznym myśleniem.   

Planowanie z krytycznym myśleniem.   

Rozpoczynamy nowy rok szkolny pełni energii, przemyśleń. Mamy wiele pomysłów, bo przeczytaliśmy wiele interesujących książek, oglądnęliśmy nowe webinary, szkolenia. Planujemy realizować nowe projekty, nowe metody. To my nauczyciele. A co myślą dzieci? Czy pytaliśmy ich jakie mają pomysły, oczekiwania. Czego się chcą nauczyć, co nowego poznać. Jeśli nie, to nie załamuj rąk, bo krytyczne myślenie ma na to sposób. Prosty, bez przygotowań i do zastosowania na już.

 

Rutyna WCJN wpisuje się w naszą potrzebę.

W- co wiesz na ten temat.

C- czego się chcę nauczyć.

J- jak się chcę tego nauczyć.

 

Kiedy wypełnimy naszą tabelę, mamy zebrane informacje co umieją nasi uczniowie. Wiemy także, czego nie umieją i czego chcą się dowiedzieć. W tym miejscu to idealny czas na planowanie naszej pracy. Teraz możemy podążać za potrzebami naszych uczniów, szanując ich zdanie i zainteresowania. Z pewnością spokojnie realizując podstawę programową. Analiza kolejnego punktu pokazuje nam jak dzieci chcą się tego nauczyć i czy mają wiedzę jak się uczyć. Czy znają techniki uczenia się, sposoby i metody. Może potrzebują naszego wsparcia. Nowej wiedzy w tym temacie.

Po zaplanowaniu tematów, zadań, zebraniu wiadomości czas na podsumowanie.

Dopiero teraz wypełniamy ostatnią rubrykę tabeli.

 

N- czego się nauczyłem.

 

W taki sposób możesz pracować z każdym tematem.

Ja tą rutyną ukończyłam klasę pierwszą. A co się dowiedziałam? Zobaczcie. Z pewnością muszę poszukać technik szybkiego czytania i nowych ćwiczeń na koncentrację uwagi.